counter create hit
مطالب مرتبط:
مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

راما قویدل کارگردان سریال «دکتر ماهان» مهمترین رکن و مسئله این مجموعه نمایشی را مهاجرت معکوس عنوان کرد.

ویدئو / رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری تهران

نشست فصلی مدیران شهری تهران و مراسم رونمایی از سامانه شفافیت مالی شهرداری پایتخت بعدازظهر سهâشنبه (۲۱ فروردین) با حضور محمدعلی نجفی و سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. این نخستین جلسه رسمی بعد از پذیرش استعفای نجفی و تعیین ...

فیلم | ماجرای جاماندن شی خارجی در شکم بیمار در عمل سزارین!

بر اثر بی توجهی ابزار کار پزشک در شکم خانمی که برای سزارین به بیمارستانی در کرمان مراجعه کرده بود، جاماند.

صداوسیما فقط کالای ایرانی جایزه می دهد

با دستور رئیس سازمان صداوسیما از این پس برنامه های رادیویی و تلویزیونی موظف شدند جوایز و هدایای خود را صرفاً از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.

فیلم های تلویزیون در تعطیلات

در روز های پایانی هفته فیلم سینمایی «محمدرسوال الله (ص)» به کارگردانی مصطفی عقاد از تلویزیون پخش می شود.

فیلم هایی که امروز از تلویزیون پخش می شود

۵۰ فیلم در پایان هفته از شبکه های مختلف سیما پخش می شود.

تیپ مردانه نیمه کلاسیک «بوراک اوزچیويت»

بوراک اوزچیویت ستاره ی معروف ترکیه به دلیل ایفای نقش های موفقیت آمیز در سریال هایی همچون عشق غیرممکن و حریم سلطان در خاورمیانه به محبوبیت دست یافته است. او سعی می کند تا در هر شرایطی خوش استایل باشد. لباس های انتخابی او شیک و در عین حال نیمه کلاسیک هستند. ...

پنج فیلم هالیوودی که نباید از دست داد/هیجان در آستانه فصل جدید اکران سینمای جهان+عکس

با شروع تابستان سال 2018 تب و تاب اکران فیلم های مطرح سینمای هالیوود بالا گرفته و همه در انتظار رکوردشکنان گیشه و باکس آفیس هستند. البته در میان تمامی آثار شانس اصلی رکوردشکنی تاریخ سینمای جهان را "اونجرز یا همان انتقام جویان" می دانند. ...

پخش فیلمی نوستالژیک با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی

«غریبانه» با بازی ابوالفضل پورعرب و هدیه تهرانی، با حضور احمد امینی، کارگردان این اثر از شبکه آی فیلم پخش می شود.

برگزاری همایش آموزشی _توجیهی کارشناسان اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران

همایش آموزشی _توجیهی کمیته اطلاع رسانی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته بیست و دوم فروردین ماه برگزار شد.

«روتوش» بهترین فیلم جشنواره بوداپست شد

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه بین الملل جشنواره ای در شهر بوداپست مجارستان را دریافت کرد.

وزیر ارشاد: ما اگر نخواهیم در قفس خود زندگی کنیم باید یاد بگیریم چگونه کار بین المللی کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذشته در حوزه شعر توانسته ایم به جهان نفوذ کنیم و امروز سینما می تواند ابزار نفوذ فرهنگی ایران به جهان باشد، بنابراین جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند به ایران، فرهنگ، هنر و سینمای ما کمک کند. ...

حاتمی کیا: به وقت شام را برای مدافعان حرم نساختم

ابراهیم حاتمی کیا لحظاتی قبل و پیش از آیین اکران فیلم سینمایی به وقت شام که ویژه خانواده مدافعان حرم، هنرمندان و اصحاب رسانه یزد برگزار شد اظهار داشت: به وقت شام را با این ذهنیت ساختم که احساس کردم مدافعان حرم کلا مظلوم واقع شده اند. ...

قطعه ای از فیلم: گلشیفته فراهانی در فیلم تازه اش، که به بخش مسابقه جشنواره کن امسال راه پیدا کرده است

قطعه ای از فیلم: گلشیفته فراهانی در فیلم تازه اش، که به بخش مسابقه جشنواره کن امسال راه پیدا کرده است

کافه سینما- فیلم دختران خورشید، به کارگردانی آوا حسن، به بخش مسابقه جشنواره فیلم کن راه پیدا کرده است. در این ویدیو، گلشیفته فراهانی را می بینیم که به نقش یک دختر مبارز کرد، در حال تیراندازی است.برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید. ...

اوج هیجان در داربی فراموش نشدنی منچستر!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جذاب به داربی منچستر بین تیم های منچسترسیتی و منچستریونایتد پرداخته است. بازی حساس از لیگ برتر انگلیس که با برتری ۳-۲ تیم مورینیو به پایان رسید و یکی از داربی های جذاب جزیره بود. پارس ف ...

گل های تماشایی فوق ستاره ی “سلبریتی کُش”!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جالب به گل های آرون رمزی در فوتبال پرداخته است. آرون رمزی زادهٔ ۲۶ دسامبر ۱۹۹۰ در ولز است و تاکنون در تیم های کاردیف، آرسنال بازی کرده است و در ۳۳ بازی ملی که برای تیم ملی فوتبال ولز انجام داد ...

بازیگر سرشناس موج نوی سینمای فرانسه به ایران می آید

ژان پیâیر لئو که یکی از نمادهای موج نوی سینمای فرانسه است، برای حضور در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران میâآید.

خوابگاه دختران

خوابگاه دختران

خواب دختران چهارم فیلم MH و محصول سال ۱۳۸۳ است. این فرصت را در این بخش به فیلم, همچنین بررسی تصویری از صفحات.معرفی فیلم خوابمدیر فیلم دختران خوابگاهمحمدحسين حساسبازیگران فیلم دختران خوابگاهمجید مدرسهحامد مطالعهنویسنده فیلم خوابگاه دختران : ایرج طهماسببازیگران فیلم خواب های ساختمانباران کوثریمجید صالحیصادق صفایینگار جواهریاناسماعیل بیشترفرحناز و عبارات به نظر می رسدخشایار رادافسانه ناصریموسیقی فیلم دختران خوابگاه: آقای مانندفیلمبرداری از خوابگاه دختران: Hamid دریافت ابیانهتصویری از خوابگاه دختران : حسین اخبارفیلم در خواب, خواب: سینما هفتتاریخ انتشار فیلم دختران خوابگاه : صحرا فیلمزمان فیلم دختران خوابگاه : ۹۶ دقیقه طول عمرداستان فیلم خوابگاه دخترانمشعل دو داستان می گوید(زیبا و رویایی) در این شهر در نزدیکی تهران دانشگاه قبول شده و سپس رفتن وجود دارد به دلیل آماده نمی کالج به اجبار سعی اجاره خانه مقابل در خرابه های آنجا بود. متوجه اتفاقات ناگوار وجود دارد اسکات به نظر می رسد در روزهای ...نقد و بررسی فیلم دختران خوابگاهخواب دختران چهارم فیلم MH حساب و ساخت, ۱۳۸۳. این داستان از دو تا از آنها را مشاهده کنید که در یک شهرستان نزدیک به تهران دانشگاه قبول شده و سپس رفتن وجود دارد به ماندن در خوابگاه های این شهرستان که در مقابل خرابه های سقوط اطلاع از حوادث آنجا و گم شدن عروس ها در روز عروسیشان می شوند و … در میان انواع ژانر های موجود در سینمای جهان شاید ژانر وحشت از جمله ژانر هاییست که در مملکت ما کمتر توجه شده است به این بهانه میخواهیم نگاهی موشکافانه به خوابگاه دختران چهارمین اثر سینمایی محمد حسین لطیفی داشته باشیم در ابتدا بد نیست تعریف روشن و واضحی را از ژانر وحشت و یا دلهره آور ارایه دهیم علیرغم نام و عنوان گونه‌ی وحشت یا ترسناک، این ژانر از محبوب‌ترین و یکی از پر تولید‌ترین گونه‌های سینمایی به شمار می‌آید.مخاطبان سینما بدلایل علمی رفتارشناختی و معناشناختی؛ علاقمند یا حتی در برخی فرهنگ‌ها دلباخته‌ی سینمای ترسناک هستند.اگرچه ممکن است در ظاهر کسی مایل به افشای این علاقه نباشد. از دلایل مهم این علاقمندی شاید کنجکاوی تماشاگر سینما مهمترین عامل در دیدن چنین فیلم‌هایی باشد. در ژانر ترسناک تماشاگر می تواند کنجکاوی خودش را ارضا نماید. از سویی چنین ارضای کنجکاوی می‌تواند همین تماشاگر را از هیجانات روزمره‌اش خالی نماید و حتی سبب سرخوشی روانی او نیز گردد.به هرحال اینها دلایلی است در پاسخ به این سئوال که چرا مخاطبان سینما از دیدن فیلم های ترسناک استقبال می‌کنند ژانر ترسناک از همان روزهای اولیه ظهور سینما جای خودش را در ساخت و ساز‌های سینمایی محکم کرد. مهمترین آیتم‌ها در ژانر ترسناک سه ترکیب مجزا یاجداگانه‌ی ترس، خشم و وحشت است که در مواقعی نفرت نیز می تواند موضوع اصلی داستان سینمایی باشد ترسناک به مانند ژانر علمی -تخیلی زیر مجموعه فراوان دارد.گاهی نیز ژانر ترسناک با ترکیب شدن با ژانر های دیگر(البته با محوریت ترس و وحشت) مبنای روایت یک فیلم سینمایی می‌شود. پس یک فیلم سینمایی مربوط به ژانر ترسناک می‌تواند حتی موضوع علمی تخیلی داشته باشد یا حتی در ژانر تریلر نیز روایت داشته باشد  با اینهمه قواعد این ژانر فراگیر می‌گوید فضای فیلم باید کابوس‌گونه باشد و هرچه بیشتر و موثر تر باعث گردد تا مخاطب عمیقا درگیر ترس ناخودآگاه قرار بگیرد.در این راستا در فیلم ترسناک مستقل یا ترکیبی؛ نورپردازی پرکنتراست می باشد و محیط رمزآلود و بشدت ناشناخته جلوه‌گری می کند بر این اساس  بیاییم کمی اصولی تر و کارشناسی تر به خوابگاه دختران بنگریم اساسا حضور یک یا چند کاراکتر کمدی و طنز همچون مجید صالحی چقدر در درستی خلق یک اثر ترسناک مفید است یا این نوع فضا سازی قرار است چه نفع یا فایده ای در بحث القای ترس به مخاطب داشته باشد چرا که سینمای ژانر ترس ساخته میشود تا دو موضوع را به صورت عمده تحقق بخشد اول ترس دوم هیجان به عبارتی هیجان و ترس دو عنصر غیر قابل تفکیک این ژانر میباشند همانطور که قبلا عرض شد این ژانر در زمان شکل گیری سه موضوع را به مرور در خودش پیدا میکند  ترس و وحشت و خشم اول بیاییم ببینیم اساسا ترس و وحشت از لحاظ معنایی در چارچوب سینما یکی هستند یا خیر ؟مسلما پاسخ  سوال خیر است بدین صورت که وحشت گونه ارتقا یافته ترس در سینما ترجمه میگردد یعنی وقتی ترس از یک مرز خاص در ذهن مخاطب  عبور میکند وحشت شکل میگیرد عموما وحشت همان ترس با تزریق میزان زیادی از هیجان است پس در بحث ساخت سینمای ترس ما تماما با ذهن مخاطب و فعل و انفعالات داخل ذهنش طرفیم یعنی کار باید طوری طراحی و پرداخت گردد که ما در ذهن مخاطب از ترس به وحشت برسیم به نوعی در کار های این چنینی ترس همان پیش در امد و وحشت و خشم همان اصل بحران تلقی میگردد بیاییم المان های موثر را یک به یک بررسی کنیم برای شرح بهتر این موضوع خوابگاه دختران را به سه بخش تقسیم میکنیم بخش اول یا همان پیش در آمد:در تیتراژ آغازین نرییشن و صدای  راز آلود رویا را شاهد هستیم به عبارتی در همان ابتدا ایرج طهماسب در مقام نویسنده بذر ترس را آرام آرام در دل مخاطب میریزد باید قویا عرض کنم که در قصه هایی از این قبیل داستان و شخصیت پردازی اصلا حرفی برای گفتن ندارد خب خوابگاه دختران هم از این قاعده مستثنی نیست یعنی در زمان ده تا پانزده دقیقه ابتدایی کار به صورت هول هولکی به سمت موضوع خوابگاه پرتاب میشویم نکته جالب خوابگاه دختر ان تلفیق درست و اندازه ژانر  کمدی و ترس است کمدی ای که عموما در بحث کلامی (لهجه ترکی )مشاهده میگردد یعنی هر جا فرهاد و پدرش را میبینیم غالبا انتظار داریم یک صحنه کمیک را شاهد باشیم این کمدی در ادامه انقدر پیش میرود که گه گاهی به عنوان یک المان متضاد با ترس و ریشه ترس در قصه تقابل میکند.به نوعی حضور مجید صالحی در نقش فرهاد باعث شده میزان والیوم وحشت آنطور که باید و شاید بالا نرود یک کمی در همین بحث پیش در آمد به شکل و شمایل و تا حدی شخصیت پردازی کاراکتر های اصلی قصه توجه کنیم رویا یا همان باران کوثری در کنار فرهاد قرار گرفته است یعنی فرهاد به عنوان یک المان موثر او را همراهی میکند شخصیت رویا یک شخصیت نترس و جنگ جو هست که این موضوع در بحث پیش در آمد بارها و بارها نمایان میشود نمونه اش سرک کشیدن های زیاد به خانه خرابه پشت خوابگاه است ان طرف قضیه برای اینکه این تضاد در بحث شخصیت پردازی رویا  به درستی به چشم بخورد چهار نفر دیگر از افراد خوابگاه همگی ترسو و محتاط هستند. این وسط فرهاد نقش همان حامی قضیه را ایفا میکند یعنی هر جا که فرهاد هست مخاطب یک نفس راحت میکشد و میگوید بلایی سر رویا نمیاید و خیالش راحت است ضمن اینکه بار کمدی فرهاد (چه از باب شناس بودن در پیشینه طنز تلویزیون و چه در بحث شخصیت پردازی قصه )همه در بحث خیال راحتی مخاطب موثر است شاید این سوال مطرح گردد که انتخاب کستینگ چقدر با دقت انجام گردیده است ؟ باید به عرض برسانم که محمد حسین لطیفی در مقام فیلمساز و حتما ایرج طهماسب به عنوان نویسنده دخل و تصرف بسیار در این موضوع داشته اند به این معنا که بازیگران همه با فکر و درست انتخاب گردیده اند.به طور مثال صادق صفایی یا همان قباد قصه یکی از بهترین انتخابهاست چرا که این شخص به واسطه سابقه کمتر در دنیای تصویر و تلویزیون میتواند به عنوان تنها بدمن قصه در زمینه القای ترس  موثر باشد یعنی هر چه مخاطب با نقش منفی قصه سابقه کمتر تصویری داشته باشد وحشت درست تر و با شکل بهتر به ذهن مخاطب منتقل میگردد در سینمای ترس و شاخه های مرتبطش ما عموما با شخصیتی قصه را شروع میکنیم که بتواند به خودی خود زمینه ساز یک دردسر بزرگ باشد این شخص باید حتما اسیب پذیر باشد یعنی ما هیچگاه برای کارهایی از این دست به دنبال افراد قوی هیکل و قلدر نیستیم بدین صورت که  بعد از بحث تحقق همذات پنداری مخاطب ضمن درگیری با فضای قصه با تمام وجود وحشت را لمس کند یکی از موارد مهم این ژانر که بسیاری کارگردانان در پرداخت قصه به ان توجه دارند کنجکاوی و ماجراجویی کاراکتر اصلی قصه است یعنی به زبان عامیانه به مدخل هایی ورود میکند که هر کس دیگر از ورود به انها وحشت دارد از اینجا به بعد موسیقی به شکل مناسب و راز الود نقش خود را ایفا میکند در بحث پیش در امد در خوابگاه دختران این کنجکاوی با در نظر گرفتن المان خانه خرابه پشت خوابگاه در دل قصه گنجانده میشود به طوریکه ذهن تماشاچی پر از سوال میگردد که اونجا چه خبر بوده است؟این دقیقا همان موردیست که لطیفی و طهماسب انتظارشان را دارند و ان همان ایجاد درگیری و چشم دوختن به صفحه تلویزیون یا پرده سینماست در همین بحث پیش در امد بد نیست به بومی سازی یا ایرانیزه کردن کار هم توجه داشته باشیم بدین معنا که پایه و اساس ژانر ترس نه در ایران بلکه همه جای دنیا انقدر تکرار گردیده است که به نوعی تمامی فیلم ها  تکرار سوژه های پیشین میباشد این تکرار جایی جذاب دیده شده که پرداخت نو و درجه یک بوده است پایه و اساس خوابگاه دختران چه بود ؟ یک قاتل روانی که به دنبال شکار طعمه های خود میباشد ایرج طهماسب برای بومی سازی این موضوع چه کار کرده است ؟پاسخ بدین شرح است که طهماسب با دست گذاشتن روی موضوعاتی همچون جن و روح که به نوعی خیلی به فرهنگ عامه مردم ایران نزدیک است سعی به برقراری ارتباط با مخاطب خود دارد پس موضوع جن و روح فی الواقع چارچوبی است برای طرح قضیه اصلی که همان قاتل روان پریش است بدین ترتیب قصه از دید مخاطب ایرانی جذابیت بیشتری پیدا میکند خب از بحث پیش در امد عبور کنیم و وارد بخش دوم قصه یعنی لایه بحرانی ان شویم در دنیای سینما یکی از موارد رایج برای خلق ژانر ترس تلفیق فوکوس و سکوت ودرنهایت شکستن است با فوکوس  دوربین تمرکز مخاطب نسبت به موضوعی زیاد و زیادتر میشود این در حالیست که  لایه ترسناک فیلم به یک باره ورود میکند و سکوت را میشکند اینجاست که معمولا جیغ و فریاد تماشاچی ها به گوش میرسد این دقیقا همان موضوعیست که بارها و بارها در خوابگاه دختران استفاده گردیده است . در بحث بحران دیگر ما با ترس طرف حساب نیستیم در اینجا نویسنده و کارگردان با بهره گیری از موسیقی و بازی و طراحی صحنه و لباس ومیزانسن تمام تلاش خود را میکنند تا وحشت را به دل قصه تزریق کنند برای همین آرام آرام از فضای جن و روحی که ساخته بود ند جدا شده و به اصل موضوع که همان قاتل روانیست میپردازند برای همین در دقیقه پنجاه قضیه حسابی رنگ و بوی جدی به خود میگیرد به طوریکه برای اولین بار تقابل  جدی قباد (قاتل روانی ) و رویا را در خوابگاه شاهد هستیم از اینجا به بعد کمی روی حال و احوال رویا و ماجرای عشقی و عاشقی او متمرکز میشویم اما همچنان سایه قباد در زندگی او وجود دارد و مادامی که تکلیف قباد روشن نگردد مخاطب به ارامش دست پیدا نمیکند قباد در حالیکه خیلی به طعمه خود که همان رویا است نزدیک شده دستگیر میشود از اینجا به بعد اگر فیلم بین بوده باشید میتوانید رهایی قباد را حدس بزنید قباد در آمبولانس با کشتن مامور آمبولانس و راننده دست به فرار میزند جهت شفاف سازی اصل واقعه که همان  گم شدن عروس های روستای سرکوه و کشته شدنشان توسط قباد میباشد ما اینبار با کاراکتر اصلی قصه همراه شده و با دزدیدن وی و ورود به خانه خرابه از تمام راز و رمز ان خانه با خبر میشویم پس در اینجا نویسنده و کارگردان تمام حق مطلب را ادا میکنند و حالا نوبت به ان میرسد که با تزریق یک شوک و هیجان از جنس تعقیب و گریز قضیه را به اتمام برسانند این وسط از یک طرف فریاد های فرهاد و  پلان های ورود پلیس  را مشاهده میکنیم و از طرف دیگر رویا را که به دنبال راه فرار است اینکه ما در این همه تعداد پلان فرار پلانی از قاتل روانی نمیبینیم برای ایجاد حس غافلگیری  میباشد انهم دقیقا زمانی که رویا به نور و راه خروج نزدیک میشود پایان پروژه هم به شدت مشابه به دیگر کارهای ساخته شده میباشد اینکه قهرمان قصه که همان رویا است بدون فرهاد از خانه خرابه بیرون میاید و بعد ما حضور فرهاد و  ی دیالوگ تصنعی را شاهد هستیم دیالوگی که نه خبر از حال فرهاد  و نه رویا میدهد نکته قابل توجه اینکه ما برای پرده پایانی که پرده رهایی از حادثه است هیچی نداریم در پایان خوابگاه دختران یکی از معدود کار های ساخته شده موفق درژانر وحشت و ترس میباشد این کار علیرغم عدم بهره گیری از یک خط داستانی خوب اما برای لحظات و دقایقی مخاطب را درگیر ثانیه های رعب اور و ترسناک خود میکند  Loading...